7 Temmuz 2010 Çarşamba

ŞİİRLER 69 ("Denizci şiiri","Deniz ve Yıldız","Unutmuyor")


DENİZCİ ŞİİRİ


Beni deniz çağırır hep

Karada fazla kalamam

İlahi bir emre itaat gibi

Sebebini soramam


İçime içime akar bir ateş

İçli bir şarkı en vefalı eş

Denizden doğup denize batarken

Sırayla bir ay bir güneş


İki sigara alırım elime

Birini yakar birini atarım

Sarılıp hayalimde beline

Anlattıkça anlatırım


Gözleri bir mavi bir yeşil

Bilirim hayranlığı gençliğimedir

Çeker mi yaşlı bir adamın kahrını

Avla der kıyılarda balığını


Bazen kızar söverim geçmişine

Bazen de o kızar bana söver

Sanki suç gemideymiş gibi

Dalgalarla güverteyi döver


Ama görünmeye görsün uzaktan bir liman

Düşen bin parça olur suratından

Başlar çocuk gibi ağlanıp sızlanmaya

Karada fazla kalma, karada fazla kalma


05.07.10 / Heybeliada

Ferit GÜNAYDIN.



DENİZ VE YILDIZ


Uyuturdum seni öperek okşayarak

İstediğin aşka bir masal uydurarak

Sererdim üstüne çarşaf gibi tenimi

O ipeksi tenini nefesimle ısıtarak


Ben hiç böyle olmadım inan

Kopuyorum seni düşününce dünyadan

Bir gecede sıfırlardın kendini kollarımda

Eser kalmazdı o korkulu rüyalardan


Ama işte ne desem boş

Sen bir yıldız ben bir deniz

Ne kadar çağırsam da seni

Biliyorum birleşemeyiz


Yine de bekleyeceğim

O günü sonuna kadar hayatımın

Düşüp de göklerden koynuma

Deniz yıldızı olacağın.


07.07.10 / Ankara

Ferit GÜNAYDIN.



UNUTMUYOR


İnsan bazen unutmak zorunda

Devam edebilmek için yoluna

Ama aşk ne kadar insafsız

Kaldığı yeri asla unutmuyor.


07.07.10 / Ankara

Ferit GÜNAYDIN.

Fotoğraf : Simge KOCA

SİMGE KOCA PHOTOGRAPHY / Facebook





Hiç yorum yok: