16 Kasım 2009 Pazartesi

ŞİİRLER 54 ("Boğaziçi","Ne diyeyim","Salaklığım")




BOĞAZİÇİ

Gidiyorum bir vapurda
Boğaziçi boylu boyunca
Bir çare gibi çağırıyor beni
Atsana kendini, atsana kendini

Mevsim Ağustos
Sahici bir yaz mıdır
Dahası da mı var
Yaşadığım az mıdır

Aynı keder hep yüzlerde
Tüter dumanlar güvertede
Onlar da İstanbul’un elinde
Benim gibi oyuncak mıdır

Çok mu cahil kalırdım
Öğrenmeseydim bu yüzünü aşkın
Başkası olamaz mıydı
Bir macera yaşadığın

Bilirim şimdi neredesin
Ama asla çalmam kapını
Benim gibi sevemezsin
Kollarına aldığını

Ve olamazsın asla
Güçlü benim gibi
Seni de çağıracak bu sular
Atacaksın kendini, atacaksın kendini

16.11.09 / Eskişehir
Ferit GÜNAYDIN.


NE DİYEYİM

Aldım haberlerini
Üzüldün mü sen
Mum gibi eriyip
Süzüldün mü sen

Ah o kör olası gurbetin elinde
Derdini anlayan yok ana dilinde
Yırtılan kağıt gibi her seferinde
Pul pul olup dağıldın mı sen

Yağmurlara alışamadın da
Güneşlere kavuşamadın da
Kimselere karışamadın da
Sessiz sessiz ağladın mı sen

Gemileri limanlara
Acıları umutlara
Duaları bulutlara
Kördüğümle bağladın mı sen

Her şeyi bildiğin halde
Kim bilir kaçıncı seferde
Sözler de biter bir yerde
Ne diyeyim ki sana ben

15.09.09 / Eskişehir
Ferit GÜNAYDIN.


SALAKLIĞIM

Her gecenin bir sabahı
Vardır diyorum şimdi
Ne edeyim ki başka
Öleyim mi
Delireyim mi

Kırıldım evet ama
Bilsem hiç başlar mıydım
Ne geçti elime şimdi
Sancılı kalbim
Ağrılı başım

Hatalarım ne çokmuş
En büyüğü de şuymuş
Kendimi hiç kayırmadım
Salaklığım
Salaklığım

19.10.09 / Eskişehir
Ferit GÜNAYDIN.

Fotoğraf : Onurcan BOZ
(http://covenantt.deviantart.com)

Hiç yorum yok: