6 Ekim 2009 Salı

ŞİİRLER 51 ( "Hala","Sadece sana","Yok" )




HALA

Sarardı mı fotoğraflar
Saklıyor musun mektupları hala
Denk gelir miyiz acaba yine
Şans eseri İstanbul’da
Sarardı mı fotoğraflar
Saklıyor musun mektupları hala

Kaç sene geçti
Altı mı yedi mi
Isıtamadım sensiz
Hiçbir kış mevsimini
Kaç sene geçti
Altı mı yedi mi

Aşk için bir daha savaşamadım
Yalnızlığa da bir türlü alışamadım
Çok denedim ama karışamadım
Aşk için bir daha savaşamadım

Okurum mektupları hala
İlk gün gibi ezberden
Sesini duyarım sanki
Derinlerde bir yerlerden
Okurum mektupları hala
İlk gün gibi ezberden

Hayat işte ne yapsın insan
Akıyor su gibi zaman
Anlamıyorsun hızını bir an
Dönüp de geriye bakmadın mı
Elde, avuçta, akılda
Ne kadarsa artık kalan
Hayat işte ne yapsın insan
Akıyor su gibi zaman

04.10.09 / Ankara
Ferit GÜNAYDIN.


SADECE SANA

Kimseye bakmadım
Sadece sana
Dibi görünen
Tertemiz sular gibi için
Ve göstermedim içimi
Senden başkasına

Açmadım kimselere
Nasıl da sert bir kış mevsiminde
Delerek mezarım olmaya niyetli karları
Açtığım gibi sana

Kaçmadım savaşmaktan
Bir an bile yorulmadan
Anlattım nasıl sevdiğimi
İnanmasalar da
Anlamasalar da
Unuturum sansalar da

Bir fotoğrafla uyudum her gece
Yastığıma sakladığım
Pembe bir şapkayla çekilmiş
Başına zorla taktığım

Rüyalarımda bile sen
Belki benden bile önce
Yazılmıştın alnıma
Yazmadım ah kimseye
Böyle bir şiir
Aşığım bir
Ve sadece sana !

06.09.09 / Eskişehir
Ferit GÜNAYDIN.

YOK

Söndü ateşi
Küllerinden doğacağı yok
Bir bebeğin anasının karnından
İki defa doğacağı yok

Harabe olmuş, mahvolmuş
Tükenmiş bir adamım şimdi
Bitmez sandığımız günler
Ne de çabuk uçup gitti
Saramazsın geriye
Zaman hep ileriye
Yalvarsan da saniye
Durup bekleyeceği yok

Denedim, her yolu denedim
Tükendiği yerdeyim çarelerimin
Bu hapishanede yüreğimin
Bir gün daha çekeceği yok

Kendimi azad ettim
Ama kuş gibi hafif de değilim
Pişman olmamak sadece
Bundan böyle tek istediğim
Anladım ki senin gibi bir delinin
Benim gibi bir divanenin
Dağlar denizler gibi sevgisinin
Değerini bileceği yok

04.10.09 / Ankara
Ferit GÜNAYDIN.

Fotoğraf : Cenk Burhan ÖZER

Hiç yorum yok: